¿Porqué no es legal la adjudicación de las viviendas de Eiris y Mesoiro por sorteo?

Vamos a tratar de explicar porque la AVV no está de acuerdo con lo que le explicó Diego Calvo, delegado de la Xunta por la provincia de A Coruña en la pasada reunión y donde dijo que no había otra alternativa que el sorteo.

 

El artículo 40 del Decreto 257/2004 que fue por el que se adjudicaron las viviendas dice:

 Artigo 40º.-Adxudicación de vivendas.
1. Resoltos os recursos presentados, publicarase pola Comisión Provincial de Vivenda a lista definitiva
firme na cal se incluirán todos os adxudicatarios e a lista de espera, remitíndose ao concello correspondente e ao Instituto Galego da Vivenda e Solo, quen procederá á determinación da vivenda que corresponde a cada adxudicatario tendo en conta a mellor adecuación das vivendas á composición da unidade familiar ou de convivencia daqueles, con notificación individual desta.

 En este sentido todos hemos escuchado a unos y a otros decir porque Novo Mesoiro no es un barrio adecuado para realojar a familias con problemas de integración social.
Posteriormente a ese decreto el Decreto 253/2007 hace una modificación al anterior diciendo en el artículo 40.2:

 2. A Delegación Provincial do Instituto Galego da Vivenda e Solo procederá, logo de sorteo, de ser o caso, á determinación da vivenda que lle corresponde a cada adxudicatario/a tendo en conta a mellor adecuación das vivendas á composición da unidade familiar daqueles. Esta determinación deberá ser notificada a cada adxudicatario/a.

 Lo que está claro es que este último decreto no se ha de aplicar a estas viviendas porque en la disposición transitoria primera el Decreto 253/2007 dice:
 Disposicións transitorias

 Primeira.-O disposto neste decreto relativo á obriga de inscrición no Rexistro de Demandantes de Vivenda
de Promoción Pública será de aplicación transcorridos seis meses desde a súa entrada en vigor. Os procedementos de adxudicación que se inicien durante o dito período seguiranse tramitando conforme o disposto no Decreto 257/2004, do 29 de outubro.

 Segunda.-En todo o demais será de aplicación o recollido neste decreto a todos os expedientes que se inicien a partir da súa entrada en vigor.

 Yo diría que no solo se inicia en esos seis meses, sino antes, y no solo se inició sino que ya se había adjudicado. Por lo tanto no cabe el sorteo para este tipo de viviendas.